Fotografia Cyfrowa Edycja Zdjęć Wyd 2, ABC fotografowania

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Fotografia cyfrowa.
SPIS TRECI
Edycja zdjêæ. Wydanie II
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Scott Kelby
T³umaczenie: Piotr Cielak na podstawie
t³umaczenia £ukasza Oberlana
ISBN: 83-7361-470-2
Tytu³ orygina³
Format: B5, stron: 388
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Nie wszystkie zdjêcia wykonane aparatem cyfrowym s¹ idealne. Wiele z nich wymaga
poprawek — skorygowania kolorystyki, usuniêcia efektów nieprawid³owego owietlenia,
wyprostowania, poprawy ostroci czy nawet drobnych modyfikacji wygl¹du
fotografowanego modela. Na szczêcie natura fotografii cyfrowej umo¿liwia
wykonywanie tych operacji bez potrzeby inwestowania w skomplikowany
i drogi sprzêt laboratoryjny — wystarczy komputer i odpowiedni program.
W ksi¹¿ce znajdziesz opisy u¿ywanych przez profesjonalistów technik poprawiania
jakoci zdjêcia. Nie bêdziesz musia³ siê zastanawiaæ, jakich ustawieñ filtrów u¿yæ —
wszystko przeczytasz w kolejnych rozdzia³ach. Dowiesz siê, jak profesjonalici radz¹
sobie z problemami, które napotykasz. Przekonasz siê, ¿e retusz i korekcja cyfrowych
zdjêæ to niezwykle proste czynnoci. Nie znajdziesz tu d³ugich opisów poszczególnych
filtrów Photoshopa — zamiast tego dowiesz siê, jak i do czego ich u¿ywaæ.
Nauczysz siê:
• Porz¹dkowaæ zbiory zdjêæ
• Kadrowaæ i prostowaæ obrazy
• Korygowaæ b³êdy powodowane przez aparat
• Poprawiaæ kolorystykê zdjêæ
• Zaznaczaæ i maskowaæ fragmenty obrazów
• Retuszowaæ portrety
• Tworzyæ efekty specjalne
• Budowaæ panoramy z kilku zdjêæ
• Konwertowaæ zdjêcia kolorowe na czarno-bia³e
• Wyostrzaæ ca³e obrazy i ich fragmenty
• Prezentowaæ swoje zdjêcia
O autorze:
Scott Kelby
jest redaktorem naczelnym pisma „Photoshop User”, przewodnicz¹cym
stowarzyszenia NAPP skupiaj¹cego profesjonalnych u¿ytkowników Photoshopa,
dyrektorem szkoleniowym seminarium Adobe Photoshop Seminar Tour i jednym
z najlepszych instruktorów tego programu w Ameryce. Scott jest równie¿ autorem
bestsellerowych ksi¹¿ek „Photoshop Photo-Retouching Secrets” i „Photoshop Down
& Dirty Tricks”, a tak¿e wspó³autorem pozycji „Photoshop 7. Skuteczne rozwi¹zania”.
Jego lekki i przyjemny sposób przekazu czyni naukê zabawn¹.
Ka¿dego roku Scott spotyka siê na swoich seminariach z tysi¹cami studentów,
dlatego w jego ksi¹¿kach pojawiaj¹ siê zawsze najwie¿sze informacje o najlepszych
technikach edycji cyfrowych obrazów.
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treści
ROZDZIAŁ 1. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19
Ogrzej mnie. Podstawowe informacje o przeglądarce plików
Przechowywanie cyfrowych negatywów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
Tworzenie stykówki na okładkę CD-ROM-u . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22
Przeglądarka plików — podstawy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
Przeglądarka plików — odnajdywanie poszukiwanych zdjęć . . . . . 30
Podgląd zdjęć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
Wyświetlanie informacji zakodowanych w zdjęciu (metadane) . . . 33
Przeszukiwanie zbioru zdjęć za pomocą słów kluczowych . . . . . . . . 34
Konfiguracja podglądu zdjęć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
Zmiana nazwy wybranego zdjęcia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
Obracanie zdjęć (wwersji CS trochę się pozmieniało) . . . . . . . . . . . 41
Sortowanie i porządkowanie zdjęć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
Usuwanie plików za pomocą przeglądarki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
ROZDZIAŁ 2. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51
Nie opuszczaj mnie. Zaawansowane techniki
korzystania z przeglądarki plików
Przeglądanie i edycja metadanych zawartych w zdjęciu . . . . . . . . . 52
Wsadowe przetwarzanie nazw plików . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
Dostosowanie wyglądu przeglądarki plików
do własnych potrzeb . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
Nie dać się „wypalić” przeglądarce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
ROZDZIAŁ 3. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
Zatrzymane w kadrze — kadrowanie i skalowanie obrazów
Przygotowanie własnych formatów dokumentów . . . . . . . . . . . . . . . 68
Kadrowanie fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
Kadrowanie do określonych wymiarów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73
Tworzenie własnych wersji narzędzia Crop (Kadrowanie) . . . . . . . 75
Kadrowanie bez pomocy narzędzia Crop (kadrowanie) . . . . . . . . . 78
Automatyczne kadrowanie pustej przestrzeni . . . . . . . . . . . . . . . . . 80
Powiększanie obszaru roboczego za pomocą
narzędzia Crop (kadrowanie) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
Prostowanie skrzywionych fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
Automatyczne kadrowanie i prostowanie zdjęć . . . . . . . . . . . . . . . . 86
Problemy ze skalowaniem, czyli jak dosięgnąć
niewidocznych uchwytów przekształcenia . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
Zmiana wymiarów cyfrowych fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90
Jak z małego zdjęcia zrobić wielki plakat? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93
ROZDZIAŁ 4. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
Zdjęcie musi być perfect czyli kłopoty z cyfrówkami
Kompensacja prześwietlenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
Jak sobie radzić z szumem? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
Rozmazane kolory . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102
8
Spis treści
 Naprawianie zdjęć,
w których nie powinieneś był używać flesza . . . . . . . . . . . . . . . 103
Naprawianie zdjęć niedoświetlonych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
Kiedy zapomnisz użyć flesza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
Rozjaśnianie zbyt ciemnych obszarów zdjęcia
(cyfrowy efekt błysku doświetlającego) . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112
Natychmiastowe usuwanie efektu czerwonych oczu . . . . . . . . . . . 116
Usuwanie efektu czerwonych oczu i zmiana ich koloru . . . . . . . . . 118
Profesjonalne przyciemnianie i rozjaśnianie . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
Korekta zniekształceń obrazu
bez użycia narzędzia Crop (kadrowanie) . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
ROZDZIAŁ 5. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
Chodź, pomaluj mój świat… Korekcja barw dla fotografików
Jedna uwaga, zanim cokolwiek skorygujesz! . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
Korekta kolorów cyfrowych fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136
Automatyczna korekta kolorów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145
Ułatwianie sobie korekty portretów studyjnych . . . . . . . . . . . . . . . 148
Korekta odcieni skóry na fotografiach
przeznaczonych do druku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150
Korekta odcieni skóry w obrazach RGB . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154
Dopasowanie charakterystyki tonalnej dwóch zdjęć . . . . . . . . . . . 156
Jeszcze lepsza automatyczna korekta kolorów . . . . . . . . . . . . . . . . 158
Szybkie korygowanie wybranych fragmentów obrazu . . . . . . . . . . 162
Magia edycji obrazów w trybie 16-bitowym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166
Jak korzystać z modułu pozwalającego
na otwieranie zdjęć cyfrowych w trybie RAW? . . . . . . . . . . . . 168
ROZDZIAŁ 6. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 175
Niezła maskarada. Techniki maskowania
Separowanie postaci z tła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176
Precyzyjne selekcjonowanie
za pomocą narzędzia Pen (pióro) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182
Zapisywanie zaznaczeń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 189
Wczytywanie świateł jako zaznaczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 190
ROZDZIAŁ 7. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 193
Zagranie głową. Retuszowanie portretów
Usuwanie przebarwień na skórze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 194
Usuwanie ciemnych kręgów pod oczyma . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 198
Retuszowanie piegów i plamek skórnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 202
Usuwanie oznak starzenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 205
Profesjonalne retuszowanie zmarszczek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 208
Sekret uzdrawiania, czyli diabeł tkwi w szczegółach . . . . . . . . . . . . 210
Zmiana koloru włosów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 212
Szybkie wybielanie oczu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 214
Wybielanie białek oczu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 216
Uwydatnianie i rozjaśnianie oczu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 218
Zmiana koloru oczu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 220
Uwydatnianie brwi i rzęs . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 222
Spis treści
9
Wybielanie zębów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 226
Usuwanie niepożądanych refleksów świetlnych . . . . . . . . . . . . . . . 228
Wygładzanie skóry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 230
Zaawansowane wygładzanie skóry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 232
Zmniejszanie widoczności nozdrzy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 237
Przekształcanie grymasu w uśmiech . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 240
Cyfrowa operacja nosa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 242
ROZDZIAŁ 8. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 245
Inwazja porywaczy ciał. Modelowanie sylwetki
Odchudzanie i przycinanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 246
Pozbywamy się tłuszczyku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 248
Ujędrnianie skóry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 250
Wyszczuplanie ud i pośladków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 252
Cyfrowa dieta dla puszystych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 255
ROZDZIAŁ 9. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
261
Wystrzałowa trzydziestkaósemka. Efekty specjalne
dużego kalibru
Rozświetlona winieta z rozmytymi krawędziami . . . . . . . . . . . . . . 262
Podkreślanie za pomocą koloru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 264
Efekt ruchu na życzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 266
Efekt winiety — podkreślanie za pomocą ostrości . . . . . . . . . . . . . 268
Zmiana kolorystyki pojedynczych obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270
Cuda na niebie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 272
Odwzorowanie efektów działania filtrów fotograficznych . . . . . . . 274
Kolaże i maski warstw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 276
Efekt głębi ostrości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 280
Łączenie zdjęć panoramicznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 284
Automatyczne tworzenie obrazów panoramicznych
za pomocą narzędzia Photomerge . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 293
ROZDZIAŁ 10. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
297
Czarne anioły. Od tęczowych barw do skali szarości
Wykorzystanie kanału jasności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 298
Konwersja do skali szarości metodą mieszania kanałów . . . . . . . . 302
Konwersja do skali szarości
w stylu fotografii Ansela Adamsa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 304
Obliczenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 306
Tworzenie bichromii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 308
ROZDZIAŁ 11. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 317
Mocna rzecz. Profesjonalne techniki wyostrzania
Wyostrzanie — podstawy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 318
Wyostrzanie w trybie Lab . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 324
Wyostrzanie w trybie jasności . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 332
Wyostrzanie krawędzi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 334
Ekstremalne wyostrzanie krawędzi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 336
Wyostrzanie z użyciem warstw — zapobieganie
przesunięciom kolorów ipowstawaniu szumów . . . . . . . . . . . . 340
10
Spis treści
Wyostrzanie portretów kobiet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 342
Zaawansowane wyostrzanie portretów kobiet . . . . . . . . . . . . . . . . 345
ROZDZIAŁ 12. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 349
Przedstawienie musi trwać. Prezentowanie dzieła klientom
Osadzanie znaku wodnego i dołączanie informacji
o prawach autorskich . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 350
Tworzenie własnego znaku informującego
o prawach autorskich . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 356
Ochrona plików systemem Digimarc . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 358
Prezentacja zdjęć na ekranie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 362
Prezentowanie klientom różnych wersji swojej pracy . . . . . . . . . . 366
Prezentowanie zdjęć w Internecie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 368
Wydruk zdjęć w kilku formatach
na pojedynczym arkuszu papieru . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 372
Jak zmienić wygląd pakietu obrazków? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 376
Wysyłanie zdjęć pocztą elektroniczną . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 380
Stworzenie i wysłanie prezentacji klientowi . . . . . . . . . . . . . . . . . . 382
DODATEK A . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 386
Galeria fotografików
Spis treści
11
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • quentinho.opx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed