Follow Me kl6 ksiazka nauczyciela, Follow me
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
KSIÑ˚KA NAUCZYCIELA
DLA KLASY 6. SZKO¸Y PODSTAWOWEJ
Projekt ok∏adki i karty tytu∏owej
Agata Jaworska
Redaktor inicjujàcy
Ma∏gorzata Gutowska
Redaktor merytoryczny
Hanna WiÊniewska
Redaktor techniczny
Ma∏gorzata Chmielewska
CD
Muzyka i aran˝acja piosenek:
Agnieszka Piotrowska, Piotr Hajduk
Teksty piosenek:
Ma∏gorzata Dyszlewska, Ma∏gorzata Samsonowicz
W nagraniu udzia∏ wzi´li:
Weronika Bochat, Karol Bajer, Urszula Bajer, Micha∏ Dubisz, Bridget Frost,
Kalina Kasprzak, Anna Klamczyƒska, Katarzyna Renim, Bridie Webb, Micha∏ Wróbel
Realizator dêwi´ku:
Andrzej Rewak, Krzysztof Wawrzak
Nagrania dokonano w Studiu HARD-Record, Warszawa, ul. Kredytowa 5/7
ISBN 83-02-08986-9
ISBN 83-02-08987-7(CD)
©
Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spó∏ka Akcyjna
Warszawa 2004
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spó∏ka Akcyjna
00-965 Warszawa, Al. Jerozolimskie 136, P-9
www.wsip.com.pl
Wydanie pierwsze
Arkuszy drukarskich: 11
Sk∏ad i ∏amanie:
G-Studio Grzegorz P´dzich
, Warszawa
Druk i oprawa: Zak∏ady Graficzne im. KEN w Bydgoszczy
SPIS TREÂCI
WST¢P / 5
UNIT 1
THE WORLD OF INFORMATION / 7
UNIT 5
JOBS / 35
A. Viewers, Listeners and Readers / 7
B. A Revolution in Information Technology / 9
C. Everyday English / 11
D. Playing with Sounds and Words / 12
E. Rules of English / 13
A. What Do You Want to Do in the Future? / 35
B. What Are You Going to Do? / 37
C. Everyday English / 38
D. Playing with Sounds and Words / 38
E. Rules of English / 39
UNIT 2
FESTIVALS / 14
UNIT 6
YOUR HEALTH / 40
A. Popular Festivals / 14
B. Merry Christmas and a Happy New Year! / 18
C. Everyday English / 20
D. Playing with Sounds and Words / 20
E. Rules of English / 20
A. Mum, I Am Ill! / 40
B. Your Health Can Be in Danger / 42
C. Everyday English / 44
D. Playing with Sounds and Words / 44
E. Rules of English / 45
MASTER OF ENGLISH 1 / 22
MASTER OF ENGLISH 3 / 46
UNIT 3
THE UNITED KINGDOM (THE UK) / 24
TESTS / 48
TEST – ANSWER KEY / 72
WORKBOOK – ANSWER KEY / 74
CD – CONTENTS / 79
PLAN WYNIKOWY / 80
A. This is the UK / 24
B. Everybody is British / 25
C. Everyday English / 26
D. Playing with Sounds and Words / 27
E. Rules of English / 27
UNIT 4
A BIG CITY / 28
A. In a Big City / 28
B. London / 29
C. Everyday English / 31
D. Playing with Sounds and Words / 32
E. Rules of English / 32
MASTER OF ENGLISH 2 / 33
www.wsip.com.pl
3
WST¢P
Kurs
Follow Me 3
przeznaczony jest dla uczniów
klas szóstych szko∏y podstawowej, kontynuujà-
cych nauk´ j´zyka angielskiego rozpocz´tà z pod-
r´cznikiem
Follow Me 1
w klasie czwartej.
Celem kursu jest rozwijanie i doskonalenie pod-
stawowych sprawnoÊci j´zykowych: s∏uchania ze
zrozumieniem, mówienia, czytania i pisania. Pro-
ces uczenia wspomagajà takie aktywnoÊci, jak:
Êpiewanie, odgrywanie scenek czy recytacje wier-
szyków.
Follow Me 3
zawiera materia∏ j´zykowy wystar-
czajàcy na oko∏o 90 godzin lekcyjnych.
Cz´Êç trzecia kursu sk∏ada si´ z
Podr´cznika, Ze-
szytu çwiczeƒ, Ksià˝ki nauczyciela
oraz p∏yty CD,
na której nagrano wszystkie teksty z podr´cznika
oznaczone symbolem s∏uchawek oraz piosenki
i rapy.
i proponuje çwiczenia doskonalàce wymow´
(
Can you say it?
).
Istotnym elementem ka˝dej cz´Êci powtórzenio-
wej jest samoocena (
self-evaluation
), która umo˝-
liwia uczniowi samodzielnà ocen´ w∏asnych po-
st´pów, motywuje do przej´cia odpowiedzialno-
Êci za wyniki w∏asnej pracy i przygotowuje do au-
tonomicznego uczenia si´.
Ka˝de zadanie zosta∏o oznaczone symbolem in-
formujàcym, jaka sprawnoÊç j´zykowa jest g∏ów-
nym celem danego çwiczenia.
Podobnie jak w pierwszej i drugiej cz´Êci kursu,
polecenia w
Podr´czniku
sà dwuj´zyczne, co po-
zwala uczniom na ich pe∏ne zrozumienie, a rów-
noczeÊnie na oswojenie si´ z poleceniami w j´zy-
ku angielskim. åwiczenia trudniejsze oznaczone
sà gwiazdkà (*).
Podr´cznik zamyka sztuka
A Friend in Need Is
a Friend Indeed
, którà uczniowie mogà zaprezen-
towaç rodzicom lub kolegom w dowolnym mo-
mencie roku szkolnego.
Na koƒcu
Podr´cznika
znajduje si´ równie˝ lista
popularnych czasowników nieregularnych i ich
form w czasie
Past Simple
, podsumowanie zagad-
nieƒ gramatycznych, omawianych w poszczegól-
nych rozdzia∏ach podr´cznika oraz s∏owniczek
angielsko-polski, zawierajàcy alfabetyczne zesta-
wienie s∏ownictwa, wyst´pujàcego w trzeciej cz´-
Êci kursu.
Co znajdziesz w
Podr´czniku
?
Sk∏ada si´ on z szeÊciu rozdzia∏ów tematycznych
(
Units
), prezentujàcych takie tematy, jak: Êwiat
informacji, Êwi´ta, Zjednoczone Królestwo, wiel-
kie miasto, wybór zawodu, zdrowie oraz z trzech
cz´Êci powtórzeniowych
Master of English
, które
pomagajà sprawdziç stopieƒ opanowania mate-
ria∏u po ka˝dych dwóch kolejnych rozdzia∏ach.
Ka˝dy rozdzia∏ zawiera pi´ç podrozdzia∏ów, pre-
zentujàcych omawiane zagadnienia, struktury j´-
zykowe i gramatyczne oraz proste çwiczenia ko-
munikacyjne. S∏owniczki obrazkowe u∏atwiajà
zrozumienie i zapami´tanie wprowadzanego
s∏ownictwa.
W ka˝dym rozdziale znajdziesz elementy korela-
cji przedmiotowej: przyroda – zachowania proz-
drowotne, zagro˝enia zdrowia (stres, palenie pa-
pierosów, anoreksja), geografia krajów wchodzà-
cych w sk∏ad Zjednoczonego Królestwa, aspekty
˝ycia w wielkim mieÊcie; historia – rozwój technik
komunikacyjnych, Londyn i jego zabytki; Êcie˝ki
mi´dzykulturowe – Êwi´ta obchodzone w Polsce
i w Wielkiej Brytanii, problematyka zwiàzana
z prasà i telewizjà.
Ka˝dy rozdzia∏ zawiera cz´Êç D
Playing with
Sounds and Words
, która oswaja uczniów z zapi-
sem fonetycznym wyrazów w j´zyku angielskim
Co znajdziesz w
Zeszycie çwiczeƒ
?
W ka˝dym rozdziale çwiczenia podzielono na
cztery grupy – utrwalajàce poznane s∏ownictwo,
doskonalàce pos∏ugiwanie si´ poznanymi struk-
turami gramatycznymi, usprawniajàce czytanie
ze zrozumieniem oraz komunikacyjne.
Podobnie jak w
Podr´czniku
, trudniejsze çwicze-
nia oznaczone sà gwiazdkà (*).
Co znajdziesz w
Ksià˝ce nauczyciela
?
Znajdziesz szczegó∏owe informacje, jak poprowa-
dziç lekcj´, jak wprowadziç i uczyç nowych struk-
tur gramatycznych, jak çwiczyç z uczniami nowe
s∏owa i zwroty. Znajdziesz tak˝e pomys∏y na zaba-
www.wsip.com.pl
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]