Follow Me kl5 ksiazka nauczyciela, Follow me
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Projekt ok∏adki i karty tytu∏owej
Agata Jaworska
Redaktor inicjujàcy
Micha∏ Nowacki
Redaktorzy merytoryczni
Hanna WiÊniewska
Dorota Niewiƒska
Redaktor techniczny
Ma∏gorzata Chmielewska
Opracowanie planu wynikowego
Agata Ledecka
CD
Muzyka i aran˝acja piosenek:
Agnieszka Piotrowska
Teksty piosenek:
Ma∏gorzata Dyszlewska, Ma∏gorzata Samsonowicz
W nagraniu udzia∏ wzi´li:
Peter Boyle, Amy Peden, Lauren Gawne, Micha∏ Dubisz, Igor Zdziarski,
Andrew Cattell, Noelle Cattell
oraz
Weronika Bochat,Piotr Holc, Katarzyna Remin, Zuzanna Madejska
Re˝yser nagraƒ:
Urszula Bajer
Realizatorzy dêwi´ku:
Andrzej Rewak, Krzysztof Wawrzak
Nagrania dokonano w Studiu HARD-Record, Warszawa, ul. Kredytowa 5/7
ISBN 83–02–09118–9
ISBN 83–02–09119–7(CD)
©
Copyright by Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spó∏ka Akcyjna
Warszawa 2003
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spó∏ka Akcyjna
00-965 Warszawa, Al. Jerozolimskie 136, P-9
www.wsip.com.pl
Wydanie drugie zmienione
Arkuszy drukarskich: 10
Sk∏ad i ∏amanie:
Jadwiga Hass
Invert Plus, Warszawa
Ewa J. Kamiƒska
/ DTP WSiP S.A.
Druk i oprawa: Przedsi´biorstwo Poligraficzne „Gryfis” Sp. j.
2
SPIS TREÂCI
WST¢P / 5
UNIT 1
ANIMALS / 7
UNIT 5
SPORTS / 31
A. Animals of the World / 7
B. Animal Lovers / 8
C. Everyday English / 10
D. Playing with Words / 11
E. Rules of English / 11
A. What’s Your Favourite Sport? / 31
B. The First Basketball Match / 33
C. Everyday English / 34
D. Playing with Words / 35
E. Rules of English / 35
UNIT 2
PETS / 13
UNIT 6
FEELINGS / 37
A. Have You Got a Pet? / 13
B. More about Pets / 15
C. Everyday English / 16
D. Playing with Words / 16
E. Rules of English / 17
A. How Did You Feel Yesterday? / 37
B. Pirates / 39
C. Everyday English / 41
D. Playing with Words / 41
E. Rules of English / 42
MASTER OF ENGLISH 1 / 18
MASTER OF ENGLISH 3 / 43
UNIT 3
FOOD / 19
TESTS / 45
TESTS – ANSWER KEY / 57
WORKBOOK – ANSWER KEY / 60
CD – CONTENTS / 68
PLAN WYNIKOWY / 69
A. Breakfast Time / 19
B. IS There Any…? Are There Any…? / 20
C. Everyday English / 21
D. Playing with Words / 22
E. Rules of English / 23
UNIT 4
WEATHER / 24
A. What’s the Weather Like? / 24
B. What Was the Weather Like Yesterday? / 25
C. Everyday English / 27
D. Playing with Words / 28
E. Rules of English / 28
MASTER OF ENGLISH 2 / 29
www.wsip.com.pl
3
4
WST¢P
Kurs
Follow Me 2
przeznaczony jest dla uczniów
klas piàtych szko∏y podstawowej, kontynuujà-
cych nauk´ j´zyka angielskiego rozpocz´tà z pod-
r´cznikiem
Follow Me 1
w klasie czwartej.
Celem kursu jest rozwijanie i doskonalenie pod-
stawowych sprawnoÊci j´zykowych: s∏uchania ze
zrozumieniem, mówienia, czytania i pisania.
W proces uczenia anga˝owane sà wszystkie zmy-
s∏y dzi´ki takim czynnoÊciom, jak: rysowanie,
Êpiewanie, odgrywanie scenek czy recytacje wier-
szyków.
Follow Me 2
zawiera materia∏ j´zykowy, wystar-
czajàcy na oko∏o 90 godzin lekcyjnych. W zale˝-
noÊci od wielkoÊci grupy i tempa pracy uczniów,
materia∏ z podr´cznika mo˝e byç zrealizowany
w ciàgu roku szkolnego lub te˝ jego realizacja
mo˝e zakoƒczyç si´ w pierwszym semestrze klasy
szóstej.
Cz´Êç druga kursu sk∏ada si´ z
Podr´cznika
,
Ze-
szytu çwiczeƒ
,
Ksià˝ki nauczyciela
oraz p∏yty CD,
na której nagrano wszystkie teksty z podr´cznika
oznaczone symbolem s∏uchawek oraz piosenki
i rapy.
i uczniów zadaniem jest podanie ich polskich od-
powiedników.
Ka˝dy rozdzia∏ zawiera cz´Êç D,
Playing with
Words
, w której zamieszczono çwiczenia w kre-
atywnym pos∏ugiwaniu si´ poznanym materia∏em
j´zykowym (
creative writing
) oraz çwiczenia do-
skonalàce wymow´ (
Can you say it?
).
Istotnym elementem ka˝dej cz´Êci powtórzenio-
wej jest samoocena (
self-evaluation
), która umo˝-
liwia uczniowi samodzielnà ocen´ w∏asnych post´-
pów, motywuje do przej´cia odpowiedzialnoÊci
za wyniki w∏asnej pracy i przygotowuje do auto-
nomicznego uczenia si´.
Ka˝de zadanie zosta∏o oznaczone symbolem infor-
mujàcym, jaka sprawnoÊç j´zykowa jest g∏ównym
celem danego çwiczenia.
Podobnie jak w pierwszej cz´Êci kursu, polecenia
w
Podr´czniku
sà dwuj´zyczne, co pozwala
uczniom na ich pe∏ne zrozumienie, a równocze-
Ênie na oswojenie si´ z poleceniami w j´zyku an-
gielskim. åwiczenia trudniejsze oznaczone sà
gwiazdkà (*).
Na koƒcu
Podr´cznika
znajduje si´ lista popular-
nych czasowników nieregularnych i ich form
w czasie
Past Simple
, podsumowanie zagadnieƒ
gramatycznych omawianych w poszczególnych
rozdzia∏ach podr´cznika oraz s∏owniczek angiel-
sko-polski zawierajàcy alfabetyczne zestawienie
s∏ownictwa wyst´pujàcego w drugiej cz´Êci kursu.
Co znajdziesz w
Podr´czniku
?
Sk∏ada si´ on z szeÊciu rozdzia∏ów tematycznych
(
Units
), prezentujàcych takie tematy, jak: zwie-
rz´ta dzikie i domowe, jedzenie, pogoda, sport,
uczucia, a tak˝e z trzech cz´Êci powtórzeniowych
Master of English
, które pomagajà sprawdziç sto-
pieƒ opanowania materia∏u po ka˝dych dwóch
kolejnych rozdzia∏ach.
Ka˝dy rozdzia∏ zawiera pi´ç podrozdzia∏ów, pre-
zentujàcych omawiane zagadnienia, struktury j´-
zykowe i gramatyczne, a tak˝e proste çwiczenia
komunikacyjne. S∏owniczki obrazkowe u∏atwiajà
zrozumienie oraz zapami´tanie wprowadzanego
s∏ownictwa.
W ka˝dym rozdziale znajdziesz elementy korelacji
przedmiotowej: przyroda – kontynenty, zwierz´ta
Êwiata, zwierz´ta domowe, pogoda; historia – dzie-
je piractwa, korsarze w marynarce brytyjskiej i pol-
skiej w XVI wieku; historia sportu – koszykówka
i pi∏ka no˝na; technika – przepisy kulinarne.
W ka˝dym rozdziale znajdziesz kilka angielskich
przys∏ów zwiàzanych z jego tematykà. Twoim
Co znajdziesz w
Zeszycie çwiczeƒ
?
W ka˝dym rozdziale çwiczenia podzielono na
cztery grupy – utrwalajàce poznane s∏ownictwo,
doskonalàce pos∏ugiwanie si´ poznanymi struk-
turami gramatycznymi, usprawniajàce czytanie
ze zrozumieniem oraz komunikacyjne.
Podobnie jak w
Podr´czniku
, trudniejsze çwicze-
nia oznaczone sà gwiazdkà (*).
Pierwsza strona w
Zeszycie çwiczeƒ
poÊwi´cona
jest powtórzeniu podstawowych informacji, któ-
re uczeƒ powinien umieç przekazaç na swój te-
mat. Strona ta, zatytu∏owana
My Page
, jest wizy-
tówkà ucznia. Opisuje on swój wyglàd, zaintere-
sowania, szko∏´. Informacje te mogà byç zilustro-
wane rysunkami lub zdj´ciami.
www.wsip.com.pl
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]