Fotografia Cyfrowa Photoshop Elements4(1), FOTOGRAFIA

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Fotografia cyfrowa.
SPIS TREŒCI
Photoshop Elements 4
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Scott Kelby
T³umaczenie: Piotr Cieœlak
ISBN: 83-246-0403-0
Tytu³ orygina³u:
Format: B5, stron: 464
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Sprawdzone metody obróbki cyfrowych fotografii
• Porz¹dkowanie i opisywanie kolekcji zdjêæ
Korekcja barwna i usuwanie niepotrzebnych obiektów
Praca z plikami w formacie RAW
Publikowanie i prezentacja fotografii
Pamiêtasz czasy, kiedy przed wykonaniem zdjêcia dziesiêæ razy sprawdza³o siê
parametry naœwietlenia, ¿eby po wywo³aniu kliszy i zrobieniu odbitek nie okaza³o siê,
¿e zamiast piêknego mazurskiego pejza¿u mamy piêkn¹ kolorow¹ plamê? Fotografia
cyfrowa uwolni³a nas od tych problemów. Oczywiœcie — sam fakt posiadania cyfrówki
nie sprawi, ¿e jej w³aœciciel stanie siê wirtuozem obiektywu, ale dziêki komputerowej
obróbce zdjêæ bêdzie móg³ z niemal ka¿dego niedoœwietlonego, przeœwietlonego lub
Ÿle wykadrowanego zdjêcia uczyniæ piêkn¹ fotografiê.
Ksi¹¿ka „Fotografia cyfrowa. Photoshop Elements 4” prezentuje profesjonalne techniki
modyfikowania i korygowania zdjêæ z wykorzystaniem programu Photoshop Elements.
Scott Kelby, autor wielu publikacji poœwiêconych ró¿nym wersjom Photoshopa,
przedstawia sztuczki, jakimi pos³uguj¹ siê fachowcy od fotografii cyfrowej podczas
edycji, korekcji, retuszu i prezentacji swoich dzie³. Dowiesz siê, jakich ustawieñ
i narzêdzi programu Photoshop Elements 4 u¿ywaæ, aby osi¹gn¹æ okreœlony rezultat.
Zarz¹dzanie plikami za pomoc¹ programu Organizer
Korzystanie z metadanych
Korekcja zdjêæ w formacie RAW
Zmiana wielkoœci i kadrowanie fotografii
Korekcja kolorystyki i usuwanie b³êdów naœwietlenia
Retusz portretów
Efekty specjalne
Przywracanie œwietnoœci starym fotografiom
Prezentacja i drukowanie zdjêæ
Wykorzystaj amatorskie narzêdzie do uzyskania profesjonalnych rezultatów
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOŒCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treści
ROZDZIAŁ 1. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
Chaos kontrolowany .
Zarządzanie zdjęciami przy użyciu programu Organizer
Przechowywanie cyfrowych negatywów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22
Przygotowanie stykówki na okładkę płyty CD . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
Jak rozprawić się z ekranem powitalnym? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
Skanowanie zdjęć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
Automatyczny import zdjęć przy użyciu funkcji
Watched Folders (obserwowane foldery). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35
Zmiana wielkości miniatur . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
Pełnoekranowy podgląd zdjęć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
Chronologiczne sortowanie zdjęć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
Zeskanowałeś zdjęcia? Nadaj im właściwą datę. . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
Wyszukiwanie zdjęć na podstawie miesiąca i roku
ich powstania. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
Znakowanie zdjęć (identyfikatory) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
Znakowanie zdjęć ludzi (identyfikacja twarzy) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
Znakowanie wielu zdjęć jednocześnie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
Dodawanie wielu identyfikatorów do jednego zdjęcia. . . . . . . . . . . 47
Łączenie identyfikatorów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
Wymiana identyfikatorów (lub kolekcji zdjęć)
z innymi osobami. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
Kolekcje, czyli w jaki sposób ułożyć nieposłuszne zdjęcia . . . . . . . . 50
Wybór własnych ikon dla identyfikatorów i kolekcji. . . . . . . . . . . . . . 51
Usuwanie identyfikatorów (lub kolekcji) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
Podgląd metadanych zdjęcia (informacje EXIF) . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
Dodawanie własnych informacji do fotografii. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54
Wyszukiwanie zdjęć. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 55
Wyszukiwanie zdjęć przy użyciu kalendarza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
Błyskawiczny pokaz slajdów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
Porównywanie zdjęć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
Porównywanie zdjęć w powiększeniu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
Grupowanie zdjęć, czyli wiosenne porządki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
ROZDZIAŁ 2. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69
Cała w tRAWie.
Edycja zdjęć w formacie RAW
Edycja zdjęć w formacie Camera RAW . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
Redukcja szumu na zdjęciach w formacie RAW . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
Wyostrzanie zdjęć w formacie RAW. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 79
Różnicowanie ekspozycji na zdjęciach w formacie RAW. . . . . . . . . . 80
Zapisywanie fotografii RAW w formacie Digital Negative
firmy Adobe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
Zdjęcia o podwyższonej głębi barw . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
Spis treści
 ROZDZIAŁ 3. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87
Kingsajz.
Skalowanie i kadrowanie
Kadrowanie fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
Kadrowanie zgodne z „regułą podziału na trzy”. . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
Automatyczne kadrowanie do jednego
z formatów standardowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94
Kadrowanie do określonych wymiarów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
Przycinanie zdjęcia do określonego kształtu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
Kadrowanie bez pomocy narzędzia Crop (kadrowanie) . . . . . . . . .102
Powiększanie obszaru roboczego za pomocą
narzędzia Crop (kadrowanie). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .104
Automatyczne kadrowanie „hurtowo”
zeskanowanych zdjęć. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .106
Prostowanie skrzywionych fotografii przy użyciu
narzędzia Straighten (prostowanie) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .107
Prostowanie skrzywionych fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .110
Skalowanie cyfrowych fotografii. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .113
Problemy ze skalowaniem, czyli jak dotrzeć
do niewidocznych uchwytów przekształcenia. . . . . . . . . . . . . .116
Zmniejszanie fotografii. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .117
Rewolucyjna metoda skalowania zdjęć
do rozmiarów plakatu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .119
Automatyczne zapisywanie i skalowanie zdjęć . . . . . . . . . . . . . . . . .121
ROZDZIAŁ 4. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
Chodź, pomaluj mój świat...
Korekcja barw dla fotograików
Jedna uwaga, zanim cokolwiek skorygujesz! . . . . . . . . . . . . . . . . . . .126
Błyskawiczna korekcja zdjęć. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .128
Wyświetlanie histogramu korekcji obrazu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .133
Korekcja kolorystyki fotografii cyfrowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .134
Niesamowita sztuczka Dave’a — znajdowanie
neutralnej szarości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .142
Jak ułatwić sobie późniejszą korektę
portretów studyjnych?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .144
Automatyczna korekcja kolorów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .146
Korygowanie odcienia skóry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .149
Ocieplanie (bądź ochładzanie) kolorystyki zdjęcia . . . . . . . . . . . . . .152
Szybkie korygowanie wybranych fragmentów obrazu . . . . . . . . . .154
Ulepszona metoda konwersji obrazu do skali szarości . . . . . . . . . .157
ROZDZIAŁ 5. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 163
Zdjęcie musi być perfect,
czyli kłopoty z cyfrówkami
Kompensacja prześwietlenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .164
Jak radzić sobie z szumem na fotografiach cyfrowych? . . . . . . . . .166
Profesjonalne przyciemnianie i rozjaśnianie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .168
10
Spis treści
Rozjaśnianie zbyt ciemnych fragmentów zdjęcia . . . . . . . . . . . . . . .172
Przyciemnianie zdjęć, które są zbyt jasne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .174
Jak uratować niepotrzebnie doświetlone ujęcie . . . . . . . . . . . . . . . .176
Kiedy zapomnisz użyć flesza . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .179
Łatwy sposób poprawiania niedoświetlonych zdjęć . . . . . . . . . . . .182
Automatyczna korekcja czerwonych oczu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .184
Natychmiastowe usuwanie efektu czerwonych oczu . . . . . . . . . . .186
Usuwanie efektu czerwonych oczu i zmiana ich koloru . . . . . . . . .188
Korekcja zniekształceń trapezoidalnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .192
ROZDZIAŁ 6. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 197
Maska.
Techniki maskowania
Rysowanie kwadratowych, prostokątnych
lub okrągłych zaznaczeń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .198
Zapisywanie zaznaczeń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .203
Jak zaznaczyć obiekty, które nie są okrągłe,
prostokątne lub kwadratowe? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .204
Rozmycie ostrych krawędzi zaznaczeń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .206
Zaznaczanie fragmentów o określonym kolorze . . . . . . . . . . . . . . . .208
Rysowanie zaznaczeń przy użyciu pędzla. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .210
Błyskawiczne zaznaczanie całej
zawartości warstwy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .211
Jak można ułatwić sobie tworzenie
nieregularnych zaznaczeń? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .212
Rysowanie zaznaczeń przy użyciu narzędzia
Magic Selection (magiczne zaznaczanie) . . . . . . . . . . . . . . . . . . .214
Usuwanie tła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .216
ROZDZIAŁ 7. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 223
Gadające głowy.
Retuszowanie portretów
Błyskawiczna korekcja koloru skóry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .224
Usuwanie przebarwień na skórze . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .226
Retuszowanie piegów i trądziku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .230
Usuwanie ciemnych kręgów pod oczyma . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .233
Usuwanie lub niwelowanie zmarszczek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .235
Wybielanie oczu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .238
Uwydatnianie i rozjaśnianie oczu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .241
Korekcja brwi i rzęs. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .244
Zmiana koloru włosów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .248
Wybielanie i rozjaśnianie zębów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .250
Usuwanie niepożądanych odbić światła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .253
Cyfrowa operacja nosa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .256
Przekształcanie grymasu w uśmiech. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .259
Wygładzanie skóry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .262
Odchudzanie i wysmuklanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .265
Pozbywamy się tłuszczyku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .268
Spis treści
11
ROZDZIAŁ 8. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 271
O dwóch takich, co ukradli księżyc.
Usuwanie niepożądanych obiektów z fotograii
Usuwanie obiektów przy użyciu stempla . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .272
Retuszowanie w linii prostej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .277
Zasłanianie niepotrzebnych
elementów zdjęcia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .279
Usuwanie plamek i innych
drobnych obiektów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .282
Usuwanie niepożądanych obiektów przy użyciu
narzędzia Healing Brush (Pędzel korygujący) . . . . . . . . . . . . . . . 284
ROZDZIAŁ 9. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 291
Kaliber 44.
Efekty specjalne dużego kalibru
Budowanie dramaturgii obrazu
przy użyciu oświetlenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .292
Przyciemniane krawędzie (efekt winiety) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .295
Zastosowanie koloru do podkreślenia wybranych
elementów kompozycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .298
Efekt zmiękczenia ostrości. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .300
Zmiana koloru obiektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .302
Cuda na niebie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .305
Neutralny filtr gradientowy. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .308
Nakładanie zdjęć. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .312
Prosta sztuczka z głębią ostrości. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .314
Tworzenie fotomontaży . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .316
Klasyczny efekt winiety. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .319
Imitacja bichromii. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .322
Odbitka à la Polaroid™ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .324
Od zdjęcia do szkicu w 60 sekund . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .328
Automatyczne tworzenie obrazów panoramicznych
za pomocą narzędzia Photomerge . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .331
ROZDZIAŁ 10 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 335
Pepe, wróć.
Techniki renowacji zdjęć
Kolorowanie czarno-białych fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .336
Renowacja wyblakłych fotografii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .340
Usuwanie drobnych plamek i przekłamań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .343
Retusz bardzo zakurzonego bądź
porysowanego zdjęcia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .346
Odtwarzanie uszkodzonych i brakujących
fragmentów zdjęć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .349
Naprawianie zagięć i rozdarć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .354
12
Spis treści
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • quentinho.opx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed