GDDKiA - Instrukcja wyodrbniania elementw drogi na drogowym obiekcie mostowym, Budownictwo, Eurokody

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
ZARZĄDZENIE Nr 5
Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad
z dnia 11 marca
2003 roku w sprawie ustalenia zasad wyodrębniania
elementów drogi na drogowym obiekcie mostowym.
Na podstawie §3 ust.2 pkt.1 załącznika do Zarządzenia Nr 61
Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 28 maja 2002
roku w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Generalnej
Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zmienionego Zarządzeniem Nr 66 z
dnia 20 sierpnia 2002 roku oraz Zarządzeniem Nr 2 z dnia 21 stycznia
2003 roku, zarządzam, co następuje:
§1
Ustala się zasady wyodrębniania elementów drogi na drogowym obiekcie
mostowym oraz elementów drogi i torowisk kolejowych na drogowo -
kolejowym obiekcie mostowym, określone w instrukcji stanowiącej
załącznik do niniejszego zarządzenia.
§2
Zasady, o których mowa w §1, należy stosować przy ewidencjonowaniu
drogowych obiektów mostowych z wykorzystaniem komputerowego
Systemu Gospodarki Mostowej.
§3
Aktualizację baz danych Systemu Gospodarki Mostowej w zakresie
elementów drogi i torowisk występujących w przekroju poprzecznym
drogowych obiektów mostowych, należy przeprowadzić do dnia 01
września 2003 roku.
§3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania,
Załącznik do Zarządzenia Nr 5
Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad
z dnia 11 marca 2003 roku
2
INSTRUKCJA
wyodrębniania elementów drogi na drogowym obiekcie
mostowym oraz elementów drogi i torowisk kolejowych
na drogowo – kolejowym obiekcie mostowym.
Warszawa 2003 rok.
3
Spis treści.
1.
PRZEDMIOT INSTRUKCJI.
- 3
2.
ELEMENTY NA OBIEKCIE MOSTOWYM.
- 3
3.
SZCZEGÓŁOWE ZASADY IDENTYFIKACJI.
- 5
3.1. Elementy liniowe.
- 5
3.1.1.
Jezdnia.
- 5
3.1.2.
Pobocze.
- 7
3.1.3.
Pas dzielący.
- 10
3.1.4.
Chodnik.
- 10
3.1.5.
Ścieżka rowerowa.
- 12
3.1.6.
Pas wędrówki zwierząt.
- 13
3.1.7.
Wydzielone torowisko tramwajowe.
- 14
3.1.8.
Torowisko kolejowe.
- 14
3.2. Elementy punktowe.
- 15
3.2.1.
Wyspa dzieląca.
- 15
3.2.2.
Wyspa kanalizująca.
- 15
3.2.3.
Zatoka awaryjna.
- 15
3.2.4.
Zatoka autobusowa.
- 15
3.2.5.
Peron przystanku.
- 16
3.2.6.
Mijanka.
- 16
3.2.7.
Łącznik jezdni.
- 16
4.
SKRAJNIE NAD ELEMENTAMI
PROWADZĄCYMI RUCH DROGOWY.
- 16
4.1.
Skrajnia drogi.
- 16
4.1.1
Dwujezdniowa droga klasy A lub S na obiekcie
mostowym.
- 17
4.1.2
Dwujezdniowa droga klasy GP, G lub Z na obiekcie
mostowym.
- 17
4.1.3
Jednojezdniowa droga klasy S na obiekcie mostowym.
- 18
4.1.4
Jednojezdniowa droga klasy GP i dróg niższych
klas na obiekcie mostowym.
- 18
4.2.
Skrajnia chodnika.
- 20
4.3.
Skrajnia ścieżki rowerowej.
- 21
5.
Przykłady elementów drogi i skrajni na obiektach mostowych.
- 21
4
1.
PRZEDMIOT INSTRUKCJI.
Instrukcja ustala zasady wyodrębniania elementów drogi oraz torowisk
kolejowych występujących na stałym drogowym lub drogowo-kolejowym obiekcie
mostowym, zlokalizowanym w ciągu lub związanym z drogą publiczną. Instrukcja
określa także zbiór parametrów opisujących zidentyfikowane elementy, dla potrzeb
ewidencji obiektów mostowych.
Przez
drogowy
obiekt mostowy
rozumie się budowlę przeznaczoną do
przeprowadzenia drogi, samodzielnego ciągu pieszego lub pieszo-rowerowego lub
innego rodzaju komunikacji gospodarczej nad przeszkodą terenową, oraz budowlę
związaną z drogą, przeznaczoną do przeprowadzenia nad nią szlaku wędrówki zwierząt,
a w szczególności: most, wiadukt, estakadę, kładkę.
Przez
drogowo-kolejowy
obiekt mostowy
rozumie się budowlę
przeznaczona do przeprowadzenia drogi oraz torowiska kolejowego nad przeszkodą
terenową, a w szczególności: most lub wiadukt.
W dalszej części instrukcji, w odniesieniu do drogowego obiektu
mostowego oraz drogowo-kolejowego obiektu mostowego, stosowany będzie termin
obiekt mostowy
.
2.
ELEMENTY NA OBIEKCIE MOSTOWYM.
Na obiekcie mostowym identyfikowane będą dwa rodzaje elementów:
1)
elementy liniowe,
przez które rozumie się elementy występujące na całej długości
obiektu mostowego,
2)
elementy punktowe,
przez które rozumie się elementy występujące na określonym
odcinku obiektu mostowego.
W elemencie liniowym mogą występować przerwy w jego ciągłości,
związane z prowadzeniem ruchu drogowego, których nie uwzględnia się przy
określaniu liniowego charakteru elementu.
Identyfikacja elementów liniowych, winna być przeprowadzona wg
przekroju poprzecznego charakterystycznej części obiektu mostowego, dla której suma
szerokości wyszczególnionych elementów liniowych równa się szerokości całkowitej
obiektu.
Zbiór identyfikowanych elementów na obiekcie mostowym, przedstawiono
w tabeli nr 1.
Identyfikacja elementów polega na określeniu:
1)
dla elementu liniowego – jego szerokości oraz dodatkowo, w odniesieniu do
elementu przeznaczonego do prowadzenia ruchu drogowego, szerokości i
wysokości właściwej mu skrajni,
2)
dla elementu punktowego - liczby elementów występujących na danym obiekcie.
Wymiary elementów liniowych ustala się na podstawie pomiaru odległości
między krawędziami danego elementu. Wymiary podaje się w metrach z dokładnością
do 1 centymetra.
5
Tabela 1. Elementy drogi i torowisko kolejowe na obiektach mostowych.
Elementy podstawowe
Elementy składowe
Identyfikowany
parametr
Lp
Identyfikowane parametry
Nazwa elementu
Nazwa elementu
szerokość
elementu
wys. / szer.
skrajni
liczba
elementów
szerokość elementu
1
2
3
4
5
6
7
I.
Elementy drogi
Pas(-y) ruchu
+
Jezdnia
1.
+
+
Pas wyłączony dla
ruchu
+
Pas awaryjny
+
Pobocze utwardzone
+
Opaska zewnętrzna
+
2.
Pobocze
+
Pobocze techniczne
+
Pobocze techniczne
wyniesione
+
Pobocze gruntowe
1
+
Pas dzielący
3.
+
4.
Chodnik
+
+
5.
Ścieżka rowerowa
+
+
6.
Pas wędrówki zwierząt
+
Wydzielone torowisko
tramwajowe
7.
+
1.
Wyspa dzieląca
+
2.
Wyspa kanalizująca
+
3.
Zatoka awaryjna
+
4.
Zatoka autobusowa
+
5.
Peron przystanku
+
6.
Mijanka
+
7.
Łącznik jezdni
+
II.
Elementy torowiska kolejowego
Wydzielone torowisko
kolejowe
1.
+
Wymienione w tabeli elementy przeznaczone z do prowadzenia określonego
rodzaju ruchu, mogą być zlokalizowane na tym samum lub różnych poziomach
konstrukcji obiektu mostowego.
1
Identyfikuje się na obiektach użytkowanych, jeżeli występuje.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • quentinho.opx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed