GaleoneGaleotto PL, Gry Dla Dzieci, Gry Planszowe

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
VON EZIO BORCIANI)
Wciel się w siejącego grozę pirata i wyzwij swoich przyjaciół na pojedynek do ostatniego
żagla.
PRZYKŁADY:
PRZYGOTOWANIE GRY:
Karty piratów i karty dział leżą zakryte na środku stołu.
Dla każdego gracza przygotuj: 1 galeon, 6 kart piratów (po jednym z każdego koloru), 6 kart
dział (po jednym z każdego koloru), 6 kart trafień do oznaczenia zniszczeń na statkach.
█ █ █ █ █ █ █ █ █

Karty piratów Karty dział

█ █ █ █ █ █ █ █
█ █ █ █ █ █ █ █ █
█ █ █ █ █ █ █ █
PRZEBIEG GRY:
Każdy gracz kładzie swój galeon przed sobą. Gracze oddają wszystkie swoje 6 kart piratów
do wspólnej puli. Po ich wymieszaniu układa się je w kilku rzędach
zakryte
na środku stołu.
Tak powstaje pula kart piratów.
1
: Andrea (czyli: Andrzej) odkrywa
zieloną kartę pirata i kładzie ją na
swoim galeonie. W ten sposób
zwerbował pierwszego pirata do swojej
załogi! Teraz kolej na następnych
graczy i wszystkie dzieci w każdej
swojej turze ciągną po jednej karcie
pirata, aż skompletują swoje załogi.
Potem zbiera się od każdego gracza karty dział, miesza i układa
zakryte
na środku stołu
tworząc pulę kart dział.
Zaczyna najmłodszy gracz. Gra toczy się zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. W
jej pierwszej części gracze werbują załogę, dopiero potem mogą rozpocząć ostrzał wrogich
statków.
2
: W czwartej rundzie Andrea odkrywa
z puli żółtego pirata i w ten sposób jej
załoga jest w komplecie. Od następnej
sowjej tury może rozpocząc ostrzał
wrogich galeonów za pomocą kart
dział.
A. WERBOWANIE ZAŁOGI!
Gracze kolejno odkrywają karty piratów z puli i kładą je odkryte na swój galeon (
1
). Jeśli
gracz odkryje kartę pirata w kolorze, który juz posiada na swoim statku, odkłada ją zakrytą z
powrotem w to samo miejsce. Gdy gracz ma już 4 piratów w różnych kolorach na swoim
statku (
2
), oznacza to, że skompletował już swoją załogę i może od następnej tury
rozpocząć ostrzał wrogich statków (
3
).
B. OGNIA!
(
3
) Każdy gracz, który skompletował swoją załogę (4 piratów w różnych kolorach), odkrywa
z puli jedną kartę działa i strzela w żagiel dowolnego wrogiego statku. Może strzelać tylko
w żagiel w kolorze wskazywanym przez wylosowaną kartę działa. Na przestrzelony żagiel
kłądzie się kartę trafień. Taki żagiel nie może już być ponownie ostrzeliwany.
3
: Gdy nadchodzi jego
tura Andrea odkrywa z
puli kartę z zielonym
działem i decyduje, ze
chcę ostzrelać galeon
Barbary. Jej żagiel zostaje trafiony,
więc Barbara kładzie a niego kartę
trafień.
TRAFIONY ZATOPIONY!
Gdy wszystkie żagle danego galeonu zostaną trafione, statek tonie, a jego właściciel
odpada z gry. Zwycięzcą zostaje gracz, który jako ostatni pozostanie na wodzie.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • quentinho.opx.pl






  • Formularz

    POst

    Post*

    **Add some explanations if needed